Krzysztof Kłopotowski Krzysztof Kłopotowski
3604
BLOG

Pożegnanie z "Rzeczpospolitą"

Krzysztof Kłopotowski Krzysztof Kłopotowski Kultura Obserwuj notkę 32

   Kończę współpracę z "Rzeczpospolitą". Pisałem do tej gazety od dwudziestu lat, głównie dla PlusaMinusa. Powodem jest złożenie wymówień przez redaktora dodatku Dominka Zdorta oraz Wojciecha Stanisławskiego, Filipa Memchesa i Beatę Zubowicz. To wywoła utratę tożsamości weekendowego magazynu dziennika.

   Przetrwałem rozmaite zmiany linii redakcyjnej. Nawet tak drastyczne, jak usunięcie redaktora naczelnego Tomasza Wróblewskiego za potwierdzony tekst Cezarego Gmyza o trotylu we wraku smoleńskiego tupolewa oraz odejście dużej części zespołu. Koledzy, którzy zostali wtedy w PlusieMinusie dobrze poprowadzili pismo. Nie gorzej, niż usunięci redaktorzy Paweł Bravo i Tomasz Stańczyk. Pomimo wezwań do bojkotu Rzeczpospolitej ze strony ludzi oburzonych na właściciela uznałem, że trzeba pomagać w utrzymaniu placówki opozycyjnej wobec draństwa rządów Platformy Obywatelskiej.

   Dzięki zmianie władzy i sytuacji w mediach nie ma potrzeby chodzenia na kompromisy z ludźmi pokroju Grzegorza Hajdarowicza. Czy on wie, że w mrocznych okolicznościach stał się właścicielem dziennika pod tytułem, który zobowiązuje? Mam nadzieję, że nowi redaktorzy będą się trzymali z dala od śmietnika. 

W TVP Kultura występuję w talk show o ideach "Tanie Dranie: Kłopotowski/Moroz komentują świat. Poniedziałki ok. 22.00

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura